Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 96 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Proposal for Personal Development Plan for Manager Operating in a Small Company
Šabacká, Zuzana ; Mandel, Miroslav (oponent) ; Konečná, Zdeňka (vedoucí práce)
The aim of this work is a proposal for the development of a manager in a private company. The means will be to create a functional competency model and then measure the manager's competencies. The theoretical part focuses on the definition of management and the manager's function and the definition of competencies and their classification. It then describes the various stages for creating a competency model and types of education development. The practical part is focused on the description of the company. This is followed by creating a functional competency model and its practical verification. The next step is to measure the current competencies of the manager, based on which a proposal for further education is created.
Environmentální výchova jako průřezové téma RVP a jeho realizace ve školním vzdělávání na středních školách.
Minářová, Lucie
Bakalářská práce se zaměřuje na environmentální výchovu jako průřezové téma rámcového vzdělávacího programu a jeho implementaci ve školním vzdělávání na středních školách. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je poskytnuta definice environmentální výchovy a popsány hlav-ní témata související s problémy životního prostředí. Dále jsou popsány vzdělávací programy a způsoby zavedení environmentální výchovy do vzdělávacího procesu. V praktické části jsem formou kvantitativního dotazníkového šetření analyzovala povědomí a postoj studentů k problémům spojených s životním prostředím.
Občané o ústavních pravomocích prezidenta – červen/červenec 2023
Červenka, Jan
V letním šetření Centrum pro výzkum veřejného mínění SOÚ AV ČR, v.v.i. zjišťovalo, jaký je postoj občanů k ústavním pravomocím prezidenta republiky. Tématem otázek byl jak obecný názor na rozsah ústavních pravomocí prezidenta, tak názory na některé konkrétní pravomoci, jakými jsou udělování amnestie či milosti nebo zmírňování trestu, zastavování soudního řízení, jmenování a odvolávání rektorů a jmenování profesorů, propůjčování a udělování státních vyznamenání, rozpuštění Poslanecké sněmovny, používání práva veta, jmenování bankovní rady České národní banky a jmenování soudců Ústavního soudu.\n\nDvě třetiny veřejnosti (66 %) se přiklánějí k tomu, že současný rozsah pravomocí českého prezidenta by měl zůstat zachován.\n\nV české společnosti převládá názor, že prezident by měl mít pravomoc rozhodnout o udělení amnestie, milosti či zmírnění trestu odsouzeným osobám, ale jen menšina souhlasí s pravomocí zastavovat soudní řízení proti obviněným.\n\nVíce než devět z deseti občanů souhlasí, aby prezident měl pravomoc rozhodovat o propůjčení a udělení státních vyznamenání. Více než třípětinová většina souhlasí s tím, aby prezident jmenoval a odvolával rektory vysokých škol a aby jmenoval profesory.\n\nTři čtvrtiny (76 %) dotázaných uvedly, že prezident by měl mít pravomoc rozpustit Poslaneckou sněmovnu a vypsat nové volby pouze ve výjimečných případech vymezených ústavou.\n\nTo, že prezident ČR by měl mít právo odmítnout parlamentem přijatý zákon (tzv. právo veta), ale parlament by měl mít možnost toto veto přehlasovat početnější většinou, uvedla více než polovina respondentů (52 %), podle třetiny dotázaných by prezidentské veto mělo být konečné.
Analýza profesní dráhy a průzkum názorů učitelů základních škol na zavedení kariérního řádu
Schutová, Žaneta ; Kříž, Jaroslav (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou profesní dráhy a průzkumem názorů učitelů základních škol na zavedení kariérního řádu. V teoretické části vymezuje pedagogickou praxi, další vzdělávání a profesní rozvoj pedagogických pracovníků a kariérní růst učitele. Hlavním cílem empirické části bylo popsat názor pedagogických pracovníků na zavedení navrhovaného kariérního řádu a identifikovat současné společenské vlivy, které ovlivňují pedagogické pracovníky při implementaci kariérního řádu do praxe. Vedlejšími cíli bylo popsat, jak probíhá profesní dráha učitele na základní škole a identifikovat rozdíly profesní kariéry učitelů v kontextu jejich zkušeností a věku. Výzkumné šetření bylo založeno na kvalitativním přístupu a ke sběru dat byla použita metoda polostrukturovaného rozhovoru. Hlavní cíl práce byl naplněn na základě výzkumného designu Zakotvené teorie a vedlejších cílů bylo dosaženo prostřednictvím otevřeného kódování. Z výsledků Zakotvené teorie vyšlo najevo, že pedagogičtí pracovníci mají k implementaci kariérního řádu do praxe negativní postoj, který je zapříčiněný jejich obavami z náročnosti skládání atestací, sestavování portfolií a vykazování dalších dokumentů, nedostatky byly také shledávány v procesu vyhodnocování vyjmenovaných procedur. Na základě toho byl sestaven návrh změny kariérního...
Konceptualizace procesu náboru a výběru z perspektivy náborářů a užití psychometrických a psychologicky orientovaných nástrojů
Špádová, Zuzana ; Heider, David (vedoucí práce) ; Rudorfer, Lothar Filip (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je poukázat na individuální konceptualizaci procesu náboru a různých psychologických poznatků, metod a nástrojů, které jsou používány pracovníky lidských zdrojů v personální agentuře. Teoretická část zahrnuje představení vybraných metod současného recruitmentu (náboru) a teoretické využití psychologických poznatků v tomto procesu. Empirická část se zaměřuje na konceptualizaci procesu náboru a výběru a také využití psychologických nástrojů a konceptů v každodenních činnostech pracovníků lidských zdrojů v prostředí vybrané náborové agentury. Zvláštní pozornost bude věnována využití psychologických nástrojů a konceptů u náborářů s psychologickým a jiným vzděláním. Cílem práce je zjistit, jak je proces náboru (a hodnocení kandidátů) vnímán jednotlivými náboráři a jaké existují rozdíly v procesu hodnocení kandidátů s ohledem na postupy a poznatky, které jsou využívány v konkrétní praxi náborářů a jak se jejich využívání liší dle vzdělání, délky praxe a jak je subjektivně hodnocena jejich validita (efektivita). Práce bude zpracována pomocí kvalitativní metodologie, konkrétně zjišťováním obecně teoretických postupů a konkrétního provedení u jednotlivých náborářů. Sběr dat bude probíhat prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s jednotlivými pracovníky dané náborové...
Kompetence ideálního jazykového lektora na základě subjektivních názorů lektorů a účastníků jazykového vzdělávání
Jandová, Daniela ; Kříž, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vaněček, David (oponent)
Předložená práce se zabývá aktuální problematikou posilování a vytváření kompetenčního modelu soukromých jazykových lektorů. V současné době se jedná o velmi často probírané téma v lektorské komunitě, i vzhledem k tomu, že nároky na toto povolání nejsou nijak konkrétně stanoveny. Lektoři cizích jazyků si tedy mnohdy představu o svých potřebných kvalifikacích dělají sami. Cílem této diplomové práce je sestavit kompetenční model ideálního jazykového lektora na základě subjektivních názorů samotných lektorů a účastníků jazykového vzdělávání a zvýšit povědomí o náročnosti této profese. Teoretická část nejprve popisuje pozici jazykového vzdělávání v kontextu celoživotního vzdělávání, poté se věnuje problematice kompetencí se zaměřením na jazykového lektora a v neposlední řadě se zabývá osobou účastníka jazykového vzdělávání. Část je také věnována momentálnímu stavu poznání a dosavadním výsledkům výzkumných šetření týkajících se kompetencí jazykových lektorů v českém i zahraničním kontextu. Empirická část je založena na polostrukturovaných rozhovorech se soukromými jazykovými lektory a s účastníky soukromého jazykového vzdělávání ze čtyř různých věkových kategorií. Cílem je popsat, jak studenti a lektoři samotní vnímají ideálního jazykového lektora a porovnat, v čem a jak se představy o ideálním...
Kompetence sester pečujících o dětské pacienty v ordinaci praktického lékaře pro děti a dorost
TATEROVÁ, Kateřina
Práce sestry v ordinaci praktického lékaře pro děti a dorost je velmi rozmanitá. Sestra se především podílí na péči primární, která je souborem činností související s podporou zdraví, prevencí, vyšetřováním, léčením, rehabilitací a v neposlední řadě ošetřováním. Mezi další její kompetence lze řadit sledování a vyhodnocování psychomotorického vývoje dítěte a vytvářet tak stimulující prostředí pro jeho zdravý vývoj. Sestra během své práce zaujímá roli administrátorky, koordinátorky péče, edukátorky, ošetřovatelky, týmové hráčky, organizátorky a především komunikátorky. Prvním cílem této práce bylo zjistit kompetence sester pracujících v ordinaci praktického lékaře pro děti a dorost. Druhým cílem bylo zjistit postoj sester k navýšení kompetencí v péči o dětské pacienty v ordinaci praktického lékaře pro děti a dorost. Třetím cílem bylo zjistit jaké překážky vnímají sestry v uplatnění svých kompetencí u praktického lékaře pro děti a dorost. Praktická část bakalářské práce byla zpracována metodou kvalitativního výzkumného šetření. K získávání dat jsme použili metodu dotazování a techniku polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor byl tvořen deseti sestrami pracujících v ordinaci praktického lékaře pro děti a dorost z Jihočeského kraje s různou délkou praxe. Po doslovném přepsání rozhovorů s respondentkami jsme výsledky analyzovali pomocí otevřeného kódování metodou tužky a papír, kde jsme si stanovili sedm kategorií: Pracovní náplň sester, Odborné kompetence, Navyšování kompetencí sester, Přidat kompetence, Překážky v uplatnění nových kompetencí, Vykonávané úkony nespadající do kompetencí, Edukace. Výsledky jsou přehledně uvedeny v jednotlivých tabulkách a schématech empirické části této práce. Z výzkumného šetření vyplývá, že nejčastěji využívané odborné kompetence sester v ordinaci praktického lékaře pro děti a dorost jsou očkování, kontrola fyziologických funkcí a odběry biologického materiálu. Postoj sester k navýšení jejich kompetencí byl převážně kladný. Pouze dvě respondentky uvedly, že by žádné nové kompetence nepřidaly. Nové kompetence, které by respondentky přivítaly, jsou odběry a výtěry bez ordinace lékaře, administrativa, základní fyzikální vyšetření, předepisování chronické medikace, edukace diabetiků a edukace hojení ran. Mezi překážky, které sestry vnímají v uplatnění svých kompetencí u praktického lékaře pro děti a dorost, byly uvedeny omezené výkony v ordinaci, nadmíra pacientů a lékař. Zbylých sedm respondentek odpovědělo, že žádné překážky nevnímají. Věříme, že tato bakalářská práce by mohla sloužit jako přehled o zájmu sester k navýšení jejich kompetencí a jako studijní materiál pro zdravotníky i širokou veřejnost pro orientaci v dané problematice a zároveň přehled pracovní náplně sester pracujících v ordinaci praktického lékaře pro děti a dorost.
Zdravotnický záchranář v České republice a v Lotyšsku
RIDVALOVÁ, Nicole
Předmětem bakalářské práce je porovnání podmínek pro činnost zdravotnických záchranných služeb v České a v Lotyšské republice. Hlavními cíli této bakalářské práce je zmapovat rozdíly ve vzniku pozice záchranáře v České republice a v Lotyšské republice, rozdíly v aktuálních kompetencích zdravotnické záchranné služby v obou republikách a dále rozdíly v organizaci spolupráce s ostatními složkami integrovaného záchranného systému. Teoretická část je věnována zkoumání vývoje struktury systémů poskytujících přednemocniční, neodkladnou péči, spolu s odbornými a právními aspekty vzdělávání zdravotnických záchranářů v těchto zemích. Uvedená práce klade v teoretické části důraz na zkoumání historických aspektů vývoje obou republik, společných rysů a rozdílů stávajícího českého a lotyšského zdravotnictví a jejich dopadů na formování zdravotnických záchranných služeb i podmínek pro činnost zdravotnických záchranářů. Klíčová pozornost je věnována zkušenostem a srovnání současné úrovně vzdělávání zdravotnických záchranářů jako základu pro formování jejich kompetencí. V praktické části bakalářská práce zkoumá aktuální poznatky zdravotnických systémů, které mají podstatný vliv na zabezpečení a podmínky činnosti českých a lotyšských zdravotnických záchranářů. Jedná se zejména o srovnání geografických a sociálních vlivů, organizačních a regulačních faktorů, podmínek zabezpečení provozu u obou zdravotnických záchranných služeb. Dále posouzení přístupů a rozdílů z praktického uplatňování norem integrovaného záchranného systému v obou republikách. V souladu se stanovenými výzkumnými otázkami bakalářská práce soustřeďuje hlavní pozornost na komparaci kompetencí zdravotnických záchranářů a způsobu poskytování přednemocniční péče v České republice a v Lotyšsku, která bude provedena analýzou rozhovorů, rozhodujících zákonných norem, nařízení, analytických a metodických dokumentů v oblasti zdravotnictví a zdravotnického záchranářství v obou republikách. Výsledky zkoumání budou podpořeny osobními poznatky zpracovatelky, které získala během studijní praxe na pracovišti zdravotnické záchranné služby v Rize v období únor-duben 2022. Tato práce upozorňuje, srovnáním praxe v České republice a v Lotyšské republice, na možnosti obohacení procesu vzdělávání zdravotnických záchranářů širším zavedením praktické výuky po celou dobu vysokoškolského studia. Výsledky práce mohou být využity k prezentaci na konferencích a k seznámení vedoucích pracovníků a školitelů s názory zdravotnických záchranářů.
Povědomí o rizicích intoxikace paracetamolem v laické a odborné populaci
HAVELKOVÁ, Barbora
Tato bakalářská práce řeší problematiku povědomí o rizicích intoxikace paracetamolem u laické a odborné populace. Paracetamol je velice oblíbený volně prodejný lék. Avšak málokdo si uvědomuje rizika spojená s nesprávným užíváním. Zároveň práce zkoumá znalosti a názory u všeobecných sester v oblasti správného užívání léků s obsahem paracetamolu, edukaci pacientů, a zvyšování kompetencí v preskripci volně prodejných léků. V teoretické části je popsána problematika intoxikace paracetamolem, skupiny léků, ve kterých se paracetamol nachází a v neposlední řadě zvyšování kompetencí již zmíněné preskripce volně prodejných léčiv, a to jak v České republice, tak v zahraničí. Cíle práce byly dosaženy kombinací kvantitativního a kvalitativního výzkumného šetření. Kvantitativní šetření probíhalo formou online dotazníků, které byly určené pro veřejnost. V kvalitativním šetření byl veden polostrukturovaný rozhovor se sestrami pracujícími jak v nemocničním zařízení, tak v ambulatní sféře. Polostrukturovaný rozhovor mapoval znalosti sester v oblasti rizik intoxikace paracetamolem a jejich názory na zvyšování kompetencí v předepisování volně dostupných léků. Výsledky výzkumného šetření ukazují, že odborná populace (sestry) se dobře orientují v problematice rizik intoxikace paracetamolem. Laická populace sice nezná doporučenou maximální denní dávku paracetamolu, ale zná léčiva, která paracetamol obsahují.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 96 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.